Dziękuję bardzo tym wszystkim, którzy nadesłali nam swoje wiersze za cudowną poezję i wspanialy klimat, który tworzycie swoim pisaniem! Jeżeli chciałbyś/chciałabyś podzielić się z nami swoją twórczością zapraszam do przesyłania swoich wierszy na adres: wiersze@chwilkawytchnienia.com

A gdybyś był


 
A gdybyś był...
Kochałbyś mnie, jak dawniej do zapamiętania,
czy zerwałbyś bukiet słów dla mnie z nocnej łąki,
co kwitną i pachną ambrą do świtania,
mimo naszej rozłąki?
 
Pragnąłbyś mnie, jak kiedyś w swym nienasyceniu,
do końca, do ostatniej kropli szkarłatnej krwi;
w pewności uczucia, a nawet w  zwątpieniu,
proszę odpowiedz mi!
 
Czy musiałabym użyć magicznych słów z grimoire,
lub z innych starych ksiąg z wiedzą tajemną,
bym z rumieńcem na policzku od twych spojrzeń
pachniała grzechem nocą ciemną .
 
Bo gdybyś był...
 
Wiem, że noce byłyby ubrane w gwiazd roje,
a w nas płonąłby stos ofiarny z czarów i słów
od splotów, jak gibkie łodygi  powoju,
pachnących lawendą snów.
 
Z alchemicznej praktyki - czarodziejskie napoje,
warzylibyśmy je w łożu, jak w kolbie szklanej;
podgrzewali, to znów schładzali oboje,
inkantacje nad ranem!
 
Gdybyś był...
 
- Zofia Szydzik


Zapraszamy do komentowania wierszy.

3 komentarze:

  1. Cudowny, romantyczny wiersz... ale się rozmarzyłam... Może i ja zaczekam na zerwany bukiet słów z nocnej łąki... Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj ten utwór.