Dziękuję bardzo tym wszystkim, którzy nadesłali nam swoje wiersze za cudowną poezję i wspanialy klimat, który tworzycie swoim pisaniem! Jeżeli chciałbyś/chciałabyś podzielić się z nami swoją twórczością zapraszam do przesyłania swoich wierszy na adres: wiersze@chwilkawytchnienia.com

Przyjaźń


Polubiła Myszka Smoka Mozyliszka.

Chociaż była mała serce wielkie miała.

Myszka chrobotała, ze Smokiem mieszkała.

On o tym nie wiedział często smutny siedział:

          - „Ach! Jak źle samotnie żyć w tym wielkim świecie.

          Dobrze, że Smokami nigdy nie będziecie.

          Choć jestem ostatnim Smokiem już na ziemi,

          Wiem, że w moim życiu nic się nie odmieni.

Będą przybywały grupy tu rycerzy,

Lecz mi na rozgłosie wcale nie zależy.

Wolę kwiatki zbierać, podziwiać przyrodę.

Czy ja tym wyrządzam ludziom jakąś szkodę?

          Gdybym sobie chociaż znalazł przyjaciela.

          A ja wciąż samotny nic w tym się nie zmienia.

          Aby ktoś bez strachu przyszedł do pieczary,

          Musiałbym zapewne umieć jakieś czary”.

Smoka głośne myśli Myszka usłyszała.

Trzęsąc się ze strachu tak mu powiedziała:

- „Hej! mój Smoczku miły nie myśl źle o sobie,

Chociaż jestem mała może pomóc mogę.

Mieszkam tu od dawna, choć mnie nie spotkałeś.

Wiem, że jesteś dobry tak jak powiedziałeś”.

           Sapnął zaskoczony Smok nasz – ze zdziwienia.

          Kto tak miłe słowa miał do powiedzenia!?

          W kącie ją zobaczył – drżała mała Myszka,

          Gdyż trochę się bała Smoka Mozyliszka.

Wielki Smok był miły – głaskał Myszkę czule,

O swej samotności nie myśląc w ogóle.

Teraz Smok wesoły, wszędzie z Myszką chodzi.

Oprócz tej przyjaźni nic go nie obchodzi.

          A choć Myszka mała, przyjaźń nie wybiera.

          Ma teraz wielkiego Smoka – przyjaciela!


Autor: Andrzej Lachowski

Zapraszamy do komentowania wierszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj ten utwór.